- Kongres ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore, u Šibeniku je privukao 500-tinjak sudionika. Domaćin ovogodišnjeg Kongresa bila je Obrtnička komora Šibensko-kninske županije, a pokrovitelj Ministarstvo turizma RH.
„Ugostiteljstvo je preduvjet razvoja turizma jer ugostitelji su ti koji svojom ponudom osiguravaju široku paletu vanpansionskih popratnih sadržaja“, naglasio je u svom uvodnom govoru Dragutin Ranogajec, predsjednik Hrvatske obrtničke komore, obrativši se posebno i izaslaniku predsjednika Vlade RH, državnom tajniku ministarstva turizma, Tončiju Glavini, kojemu je zahvalio na kvalitetnoj komunikaciji i uvažavanju konstruktivnih prijedloga Hrvatske obrtničke komore, ali i pozvao na još uspješniju suradnju i osluškivanje „glasa s terena“, jer zadovoljstvo ugostitelja je garancija kvalitete usluge.
Veliko zanimanje sudionika izazvao je panel pod nazivom „Aktualna problematika turističkog i ugostiteljskog sektora“ u kojem su sudjelovali predsjednik HOK-a Dragutin Ranogajec, državni tajnik ministarstva turizma Tonči Glavina, pomoćnik ministra gospodarstva, poduzetništva i obrta, Damir Juzbašić, pomoćnica ravnatelja HZZ-a Ružica Hrga, direktorica Sektora za sustav turističkih zajednica i razvoj proizvoda Hrvatske turističke zajednice, Slavija Jačan Obratov, direktorica Udruge ugostiteljstva i turizma HUP-a, Natali Komen Bujas te predsjednik Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a, Nenad Šepak.
Panelisti su se, objašnjavajući svatko sa svojeg aspekta problematiku, ali ističući i neke pozitivne pomake, složili da institucije moraju još aktivnije surađivati sa strukom kako bi zajedničkim naporima postigli rezultate kojima će biti zadovoljni svi, a ponajprije gosti, domaći i strani koji će, privučeni kvalitetnom ponudom i uslugom, prepoznati različite hrvatske destinacije kako one na moru, tako i one na kopnu, kao one u koje vrijedi doći, ali i još važnije, kao one u koje se žele vratiti.
Predsjednik Hrvatske obrtničke komore, Dragutin Ranogajec zaključio je „Da je obrtnik biti lako i političari bi bili obrtnici. Zato je potrebno kroz artikulirane i opravdane zahtjeve cehova, inzistirati na boljem okviru za poslovanje nas obrtnika.“
Zahtjevi ugostitelja i turističkih djelatnika se artikuliraju kroz usvajanje Zaključaka kojima se iznose prijedlozi za poboljšanje poslovanja.
Zaključci 31. Kongresa ugostitelja su:
- Ponavljamo traženje za uvođenjem snižene stope PDV-a na hranu u ugostiteljstvu na 13% kako bi se izjednačila porezna stopa za ovu djelatnost.
- Inzistiramo da Vlada uvaži traženje Hrvatske obrtničke komore da se u srednjoškolskom strukovnom sustavu za ugostiteljska zanimanja unaprijedi jedinstveni model obrazovanja na način da se osigura više prakse.
- Apeliramo na Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava da omogući zapošljavanje stranih radnika za obrtnike ugostitelje na način da osigura brži i lakši model zapošljavanja.
- Tražimo da se prilikom provedbe inspekcijskih nadzora, umjesto isključivo represivnih mjera, provede edukacija i informiranje o problemu.
- Tražimo priznavanje troškova reprezentacije u 100-postotnom iznosu.
- Tražimo ukidanje poreza na potrošnju, koji je propisan samo za ugostiteljstvo.
Izvor: www.hok.hr