- Zahtjev za nadoknadu dijela ili svih fiksnih troškova za TRAVANJ 2021. godine
– 15.06.2021. godine istječe rok za podnošenje
Poduzetnicima kojima je Odlukama Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske na dan 1. travnja 2021. bio obustavljen ili ograničen rad nadoknadit će se svi ili dio fiksnih troškova za travanj 2021. godine. Pravo na nadoknadu fiksnih troškova za travanj 2021. ostvaruju poduzetnici kojima je pad prihoda/primitaka u travnju 2021. godine u odnosu na travanj 2019. godine bio najmanje 60%. Iznimno, poduzetnici koji su započeli s radom nakon travnja 2019. godine ostvaruju pravo na nadoknadu fiksnih troškova za travanj 2021., ako im je pad prihoda/primitaka u travnju 2021. godine u odnosu na studeni 2020. godine bio najmanje 60%. Ako su poduzetnici započeli s radom u prosincu 2020. ili u 2021. godini, nemaju pravo na nadoknadu fiksnih troškova jer ne postoji razdoblje za usporedbu radi izračuna pada primitaka/prihoda.
Zahtjev za nadoknadu dijela ili svih fiksnih troškova za travanj 2021. poduzetnici podnose Ministarstvu financija, Poreznoj upravi. Popunjen Zahtjev podnosi se nadležnoj ispostavi putem sustava ePorezna od 15. svibnja 2021. do 15. lipnja 2021. godine. Iznimno, poduzetnici koji nisu korisnici ePorezne dostavljaju popunjen Zahtjev putem servisa Porezne uprave „Pišite nam“.
Detaljnije informacije o uvjetima i načinu ostvarivanja prava propisani su Uputom o provedbi mjere nadoknade dijela ili svih fiksnih troškova u sklopu mjere Potpore za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenim Koronavirusom (COVID-19) za travanj 2021.
Više informacija vezanih uz izvanredno stanje izazvano širenjem virusa COVID – 19 možete pročitati OVDJE.
- Zahtjev za ostvarivanje prava na umanjenje zakupnine za SVIBANJ 2021. godine
– podnosi se od 17.06. do 25.06.2021. godine
Grad Rijeka će svim zakupcima gradskih poslovnih prostora te površina javne namjene za postavu privremenih objekata te reklamnih i oglasnih predmeta, umanjiti zakupninu, a sukladno opsegu pada prometa. Pomoć za umanjenje zakupnine odnosi se na razdoblje od 1. do 31. svibnja 2021., uz mogućnost produljenja ovisno o razvoju situacije sa pandemijom koronavirusa. Kriteriji za umanjenje plaćanja zakupnine zakupnicima:
- sa padom prometa od 40-60% odobrit će se umanjenje zakupnine za 30%;
- sa padom prometa od 60,01-100% odobrit će se umanjenje zakupnine za 50%.
Zahtjevi za ostvarivanje prava na umanjenje zakupnine podnosit će se od 17. do zaključno 25. lipnja 2021. godine.isključivo putem ONLINE obrasca koji će biti objavljen na portalu eUsluga Grada Rijeke s pratećom vjerodostojnom knjigovodstvenom dokumentacijom kao dokazom smanjenja prometa (na primjer: obrazac porezne prijave za traženi mjesec, mjesečni ispis prometa fiskalne blagajne, pojedinačni pregled prometa po transakcijskom računu i slično), a sve pečatirano i potpisano od strane zakupnika.
Referentno razdoblje za dokaz pada pometa utvrđuje se mjesečno na način da se promet za mjesec svibanj 2021. godine za koji se traži odobrenje umanjenja zakupnine uspoređuje s veljačom 2020. godine – koji mjesec prethodi pandemiji corona virusa. Iznimno, zakupnici koji svoju djelatnost nisu obavljali u veljači 2020. godine, dostavljaju podatak o ostvarenom prometu koji su imali u listopadu 2020. godine.
Zakupnicima poslovnih prostora koji su započeli s obavljanjem djelatnosti u studenom ili prosincu 2020. odnosno u siječnju, veljači, ožujku, travnju ili svibnju 2021. godine te ne mogu dostaviti podatke koji bi se koristili kao usporedni podaci za utvrđivanje pada prometa, te posljedično priznavanje umanjenja zakupnine za mjesec svibanj 2021. godine odobrava se umanjenje zakupnine za svibanj 2021. godine u 20% -tnom iznosu bez podnošenja zahtjeva.